Subject: FW: Sidevõrgu projekti kooskõlastamine Tartu vald
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 9 Apr 2025 10:35:58 +0300

Tere

Palun registreerida mulle menetlemiseks.

Delta viit: 7.1-2/25/3522-1

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Lea Toomet <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 9, 2025 8:37 AM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Subject: RE: Sidevõrgu projekti kooskõlastamine Tartu vald

Tere

Saadan parandatud projekti

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

From: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 2. aprill 2025 10:33
To: Lea Toomet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sidevõrgu projekti kooskõlastamine Tartu vald

Tere

1.	Alloleval pildil punase ovaaliga tähistatud sidetrassi ei saa
olla, kuna see on ühendatud varem projekteeritud trassiga, mis ehitati
mööda (peaks olema tähistatud punase varem projekteeritud joonena!?). Joon
on ilmselt ekslikult tekkinud teostusjoonisel olevast viitejoonest (vt
allolevaid pilte).

2.	Lisada tingmärkide selgitusse ka alloleval pildil punasega
tähistatud sidekapi tingmärk. Varasema projekti versiooni kohaselt oli
sidekapp kavandatud Punapea (79401:002:0483) kinnistu ette, mitte antud
asukohta, mis kajastub alloleval pildil.

Kas Punapea kinnistule minev sidetrass ei peaks ka olema sinise värvusega
(välja ehitatud varasema projektiga)?

3.	Projekti muudatus peaks kajastama ka lisaks varem paigaldatud
1-avalise mikrotorule teise 1-avalise mikrotoru paigaldamist alloleval
pildil olevas lõigus (märkida ka seletuskirjas), sest esmane projekt nägi
ette, et paigaldatakse üks 1-avaline mikrotoru ja sidekapp.

4.	Kas saan õigesti aru, et km 6,85 ei olnud algselt ka kapi
paigaldamist kavandatud?
5.	Ristmevälja joonisel 2 kajastada plaanil tingmärke sama värvusega
nagu need on asendiplaanil (nt ol.ol MTÜ Õvi Külaelu sidetrass sinine).
6.	Projekti seletuskirja kohaselt viiakse multitoru End (Endi?)
kinnistule , kuid asendiplaan seda lahendust ei kajasta.

7.	Seletuskirjas märkida ära ka riigitee nr 41 km 6,85 paigaldatud
sidekappi likvideerimine ja asendamine sidekaevuga.
8.	Seletuskirjas on märgitud, et mitteliitujatele jätta
liitumisvalmidus kinnistu piirile, kuid asendiplaani jooniselt ei
tuvastanud, kus on mitteliituvad kinnistud, kelle kinnistu piirile
liitumisvalmidus jäetud on.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Lea Toomet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 1, 2025 3:36 PM
To: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sidevõrgu projekti kooskõlastamine Tartu vald

Tere

Parandasin märkused.

41 km 6,85 paigaldati küll sidekapp, aga see likvideeritakse, kuna on
liiga nõlva sees ja ei olnud projektiga kooskõlas (Ma arvan, et see ei
meeldiks ka TRAM-ile). Selle asemel paigaldatakse siiski sidekaev
vastavalt uue projektiga.

Palusin geodeedil teostusjoonise üle vaadata ja saadan teile selle
niikiiresti, kui saan.

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 31. märts 2025 09:41
To: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Sidevõrgu projekti kooskõlastamine Tartu vald

Tere

*	Võrreldes varasema projekti järgi ehitatud sidetrassi asukohta
riigitee nr 41 km 5,99 paistab olevat ka suurem möödaehitus
(teostusjoonisel on projektijärgne asukoht rohelise värvusega).
*	Riigitee nr 41 km 6,09 asuv sidekapi asukoht (Endi kinnistu ees)
muudatusprojektis erineb teostusjoonisel olevast asukohast. Palun
korrigeerida.
*	Palun täpsustada muudatusprojektis, kas riigitee nr 41 km 6,85
paigaldati sidekaev või sidekapp. Muudatusprojekti järgi on paigaldatud
sidekaev, kuid edastatud teostusjoonise järgi sidekapp.
*	Ristmevälja joonisel on toru põhja kõrgus, rajamissügavus ja
maapinnakõrgus kohati vastuolulised. Palun kontrollida ja korrigeerida.
*	Seletuskirjas märkida alloleval pildil toodud ja esiletõstutud
nimetuse Maanteeamet asemel Transpordiamet.

*	Seletuskirja punktis 2.6.2 on käsitletud kergliiklustee ehitamist.
Palun täpsustada, mis projektiga ja millises lõigus on kavandatud
kergliiklustee rajamine.

Tähelepanekud ja küsimused teostusjoonise kohta:

*	riigitee nr 41 km 6,85 (Peedu kinnistu ees) multitorust väljavõtte
tegemise asukohas pole teostusjoonisel markerpalli, kõrgusmärki ega
mõõdistuspunkti. Markerpall on paigaldatud sinna, kus oli esialgselt
kavandatud multitorust väljavõtte tegemine.
*	Tundub, et mõõdistatud on olemasolevat MTÜ Valguskaabl multitoru
(roheline), kuid mõõdistuspunktid langevad kohati trassi kõrvale (sh
markerpall). Viide multitorule on punase värvusega, justkui uus element ja
koordinaatpunktid kajastuvad ka tabelis. Kas paigaldati uus multitoru?

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, March 27, 2025 3:50 PM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Sidevõrgu projekti kooskõlastamine Tartu vald

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: neljapäev, 27. märts 2025 15:48
To: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Sidevõrgu projekti kooskõlastamine Tartu vald

Tänan.

Avastasin, et digikonteineris ei ole projekti .dgn formaadis. Palun saada
ka see.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, March 27, 2025 3:37 PM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Sidevõrgu projekti kooskõlastamine Tartu vald

Tere

Saadan teostusjoonse

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: neljapäev, 27. märts 2025 15:29
To: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Sidevõrgu projekti kooskõlastamine Tartu vald

Tere

Palun saada ka väljaehitatud sidetrassi teostusjoonis.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, March 25, 2025 5:25 PM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Sidevõrgu projekti kooskõlastamine Tartu vald

Tere

Saadan parandustega projekti. Lisan projekti FP 1151 kooskõlastuse.

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: teisipäev, 25. märts 2025 11:37
To: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Sidevõrgu projekti kooskõlastamine Tartu vald

Tere

*	Palun selgitada, mis põhjusel ei ole riigitee nr 41 km  5,99–6,09
kavandatud kinnisel meetodil paigaldatavat sidetrassi maksimaalselt
kinnistu piiri äärde.
*	Palun täpsustada, mitu sidekappi on riigitee nr 41 km 6,35.
Joonisel on olemasoleva sidekapi tingmärgiga üks oranž ja üks punane ning
projekteeritud sidekapi tingmärgiga üks oranž. Selgusetuks jääb, kas
projektiga on kavandatud sinna uue sidekapi paigaldamine või mitte?
Looduses paistab olevat seal vaid üks sidekapp.
*	Märkida riigitee nr 41 km 6,35 sidekapi poolse puurimiskaeviku
esiserva kaugus riigitee mulde nõlva alumisest joonest.
*	Riigitee nr 41 km 6,64 palun eemaldada olemasoleva sidetrassi
teostusmõõdistuse punkti numbrid, kuna käesoleva projekti puhul pole need
informatiivsed. Olemasoleva sidetrassi puhul palun märkida pigem
tehnovõrgu paigaldamise kõrgus, sest sügavus võib ajas muutuda. Juhul, kui
kõrgus ei ole praegu kehtivas kõrgussüsteemis, lisada selle kohta
asendiplaanile ka selgitus.
*	Palun lisada ristmevälja joonisele selgitus, mida tähistavad oranž
ja sinine ristkülik.
*	Lisage palun ristmevälja joonisele 38 kõrguse horisontaalne
kõrgusjoon.
*	Ristmevälja joonisel on toru põhja kõrgus, rajamissügavus ja
maapinnakõrgus kohati vastuolulised. Ristmeväljal kujutatud sidetrass ei
paikne märgitud kõrgusel. Palun kontrollida ja korrigeerida.
*	IKÕ plaanil Lisa 3  palun märkida ka samal kinnistul paiknevate
eraldiseisvate alade positsioonid. IKÕ plaanid tuleks vormistada vastavalt
Transpordiameti
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-02/Riigi
vara%20kasutamiseks%20andmine_0.pdf> juhendile ja
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-01/Isikl
iku%20kasutus%C3%B5iguse%20seadmise%20plaan%20%28n%C3%A4idis%29.pdf>
näidislahendusele.
*	Edastada projekti seletuskiri.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, March 19, 2025 1:28 PM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Sidevõrgu projekti kooskõlastamine Tartu vald

Tere

Saadan teile parandatud projekti.

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 17. märts 2025 16:19
To: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Sidevõrgu projekti kooskõlastamine Tartu vald

Tere

Palun korrigeerida projekti vastavalt edastatud märkustele ning edastada
küsitud failid:

*	Asendiplaanile märkida riigiteega ristumise ja riigiteele
sisenemise ja väljumise aadressid (riigitee nr ja km).
*	Asendipaani joonisele märkida sidekapi poolne puurimiskaevik
sidetrassi ristumisel riigiteega nr 41 km 6,35. Sidetrassi sisenemine
kappi teostada kapi tagant, puurimiskaevik rajada min 1 m kaugusele
riigitee mulde nõlva alumisest joonest.
*	Sidetrassi ristumisel riigiteega nr 41 km 6,35 märkida, et
ristumine kraaviga teostada min 1 m sügavuselt kraavi põhjast.
*	Endi (79401:002:0167) kinnistu ette kavandatav sidekapp paigaldada
maksimaalselt kinnistu piiri äärde, sõidutee kattest min 2 m kaugusele.
Märkida puurimiskaeviku kaugus sõidutee asfaltkattest. Lisada sidekapi
mõõdud (viitesse või tingmärkide loendisse).
*	Riigitee nr 41 km  6,00–6,09 paigalda sidetrassi kinnisel meetodil
min 1,5 m sügavusele ja maksimaalselt kinnistu piiri äärde.
*	Edastada MTÜ Valguskaabel olemasoleva trassi teostusjoonis
projekti ulatuses, et saaksime hinnata multitorust väljavõtte tegemisel
riigitee muldekeha kahju ulatust. Kajastada olemasoleva multitoru vähemalt
kolme lähimat paigalduskõrgust ka projekti asendiplaanil väljavõtte
tegemise asukohas. Lisada selgitus ka tingmärkide loendisse.
*	Peedu (79401:002:0619) kinnistu ette kavandatav sidekaev viia
maksimaalselt kinnistu piiri äärde.
*	Asendiplaani joonise lehel 2 kajastada maapinnakõrgusi.
*	IKÕ plaani Lisa 2 tingmärkides kajastada ka projekteeritud
sidekaevu.
*	IKÕ plaanil kuvada olemasolevad tehnovõrgud ja haljastus musta
värvusega.
*	Palun edastada asendiplaani joonis .dwg või .dgn formaadis.
*	Edastada projekti seletuskiri.
*	Edastada sidetrassi riigiteega nr 41 km 6,35 ristumisel
mõõtkavaline ristmevälja joonis.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Lea Toomet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, March 4, 2025 11:15 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Sidevõrgu projekti kooskõlastamine Tartu vald

Tere

Saadan teile sidevõrgu projekti kooskõlastamiseks Tartu vald, Õvi küla

Lugupidamisega

Lea Toomet

Projekteerija

53038426

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fiberup OÜ

Turu põik 4/1

50106 Tartu

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.